Wiadomości
Pasażerowie Ryanair lecący do Wielkiej Brytanii uwięzieni na pustym lotnisku przez 14-godzinne opóźnienie – otrzymali bony na jedzenie o wartości 3,3 GBP
Pasażerowie lotu Ryanair z marokańskiego Agadir–Al Massira do lotniska w Birmingham w Wielkiej Brytanii przeżyli prawdziwy koszmar.
W wyniku 14-godzinnego opóźnienia lotu zmuszeni byli spędzić noc na pustym lotnisku bez odpowiedniej opieki i informacji od przewoźnika.
Opóźnienie, które zaczęło się w niedzielę wieczorem, wynikało z trudnych warunków pogodowych w Wielkiej Brytanii, jednak pasażerowie krytykują sposób, w jaki Ryanair poradził sobie z sytuacją.
Opóźnienia i chaos informacyjny
Pasażerowie rozpoczęli odprawę w niedzielę, 5 stycznia, o godzinie 19:00, przygotowując się do planowanego lotu o 21:40.
Jednak od samego początku pojawiały się informacje o opóźnieniu. Lot początkowo został przesunięty na 00:40, a następnie na 02:10, 02:50, 03:35 i 10:30. Ostatecznie samolot wystartował dopiero o godzinie 11:36 w poniedziałek, 6 stycznia.
Według relacji pasażerów, komunikaty od Ryanair były skąpe i ograniczały się do automatycznych powiadomień SMS i e-mail.
Na lotnisku brakowało przedstawicieli przewoźnika, którzy mogliby odpowiedzieć na pytania lub zaoferować wsparcie.
Trudne warunki na lotnisku
Lotnisko w Agadir zamknięto o północy, co dodatkowo pogorszyło sytuację pasażerów.
Większość personelu opuściła terminal, pozostawiając pasażerów zdanych na siebie.
Osoby podróżujące z dziećmi skarżyły się na brak komfortu – dzieci płakały, a dorośli musieli spać na twardej podłodze.
Jedna z pasażerek opisała sytuację jako „chaos” i porównała ją do „sceny z filmu o zakładnikach”.
Wszyscy desperacko poszukiwali jakichkolwiek informacji o locie. Kolejki do punktów gastronomicznych były długie, a rozdawane przez Ryanair bony o wartości 4 euro (3,3 GBP) nie pokrywały kosztów posiłków, których cena zaczynała się od 10,80 euro.
Ryanair tłumaczył, że opóźnienie było spowodowane trudnymi warunkami pogodowymi w Birmingham.
W nocy z soboty na niedzielę na lotnisku w Birmingham doszło do intensywnych opadów śniegu, które na kilka godzin zamknęły pas startowy.
Choć lotnisko wznowiło działalność w niedzielę rano, konieczność odladzania samolotów i problemy operacyjne spowodowały opóźnienia wielu lotów.
Reakcja Ryanair i krytyka pasażerów
Ryanair wydał oświadczenie, w którym przeprosił za opóźnienie, tłumacząc, że sytuacja była wynikiem „czynników niezależnych od przewoźnika”.
Firma zapewniła, że pasażerowie otrzymali ponad 10 komunikatów o stanie lotu oraz bony na posiłki.
Ryanair dodał, że pasażerowie mają prawo do zwrotu kosztów „uzasadnionych wydatków” poprzez formularz na stronie internetowej przewoźnika.
Jednak pasażerowie krytykowali brak wystarczającego wsparcia. Wielu z nich podkreślało, że brak przedstawicieli Ryanair na miejscu tylko zwiększał chaos i frustrację.
Jeden z podróżnych powiedział, że w obliczu braku noclegu postanowił opuścić lotnisko i samodzielnie zorganizować zakwaterowanie, co skutkowało automatycznym anulowaniem jego rezerwacji.
Zobacz też:
Wielu pasażerów skarżyło się, że opóźnienie wpłynęło na ich życie zawodowe i rodzinne. Jedna z osób zaznaczyła, że musiała poinformować swojego pracodawcę o niemożności powrotu do pracy w terminie.
Chociaż niektórzy spotkali się ze zrozumieniem ze strony przełożonych, sytuacja ta podkreśla, jak poważne konsekwencje mogą mieć takie opóźnienia.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Podwyżka dla tysięcy osób w Wielkiej Brytanii – od dziś wyższe wypłaty ś…
Wielka Brytania: Funciak sprzedany za 1 funta – co się stanie z siecią P…
Wielka Brytania: HMRC wprowadza ogromne zmiany dla podatników – nowa str…
Wielką Brytanię czeka kolejna fala podwyżek? Wzrost podatków nieuniknion…
Samolot lecący do Londynu rozbił się tuż po starcie w Indiach – na pokła…
Cios dla brytyjskiej gospodarki - PKB spadł o 0,3%. Co to oznacza dla Tw…
Czy to koniec taniego handlu w Wielkiej Brytanii? Przyszłość Poundland w…