Wiadomości
Anglia planuje duże zmiany dla milionów kierowców i pieszych
Zielone światło na przejściach dla pieszych w Anglii może świecić, dając ludziom więcej czasu na bezpieczne przekroczenie ulicy.
Urzędnicy transportu rozważają zmianę, która oznaczałaby, że ludzie mieliby około siedmiu sekund, zamiast sześciu, na przekroczenie typowej drogi.
Zmiana ma na celu pomóc osobom niepełnosprawnym i starszym.
Działacze przyjęli tę ideę z zadowoleniem, mówiąc, że obecnie miliony ludzi mają trudności z przejściem na drugą stronę ulicy, kiedy pali się zielone światło.
Obecne wytyczne dla rad lokalnych w Wielkiej Brytanii są oparte na tym, że inżynierowie ruchu zakładają średnią prędkość chodzenia wynoszącą 1,2 metra na sekundę — wartość ta po raz pierwszy została obliczona w latach 50-tych.
W 2019 roku wprowadzono aktualizację, która precyzowała, że rady lokalne mogą zmniejszyć tę wartość do jednego metra na sekundę, albo na „indywidualnej podstawie, lub jako politykę obejmującą cały obszar”.
Teraz Active Travel England (ATE), agencja wykonawcza departamentu transportu, rozważa przyjęcie jednego metra na sekundę jako swojej standardowej rekomendacji dla rad w Anglii.
Zmiana zostanie poddana konsultacjom zainteresowanych stron. Jeśli zostanie zaakceptowana, zostanie uwzględniona w nowych zaleceniach, które mają zostać wydane dla angielskich rad przed końcem tego roku.
Władze lokalne są odpowiedzialne za zarządzanie ruchem drogowym, ale Active Travel England uwzględnia przestrzeganie swoich zaleceń przy przydzielaniu funduszy na programy mające na celu poprawę pieszych i rowerzystów.
Badania opublikowane przez University College London w 2012 roku wykazały, że 76% mężczyzn i 85% kobiet miało niższą prędkość chodzenia niż standard 1,2 metra na sekundę.
Średnia prędkość chodzenia dla mężczyzn została obliczona na 0,9 metra na sekundę, a dla kobiet na 0,8 metra na sekundę.
Rzecznik ATE powiedział, że zapewnienie dłuższych czasów przejścia jest ważnym elementem planów mających na celu zwiększenie liczby osób pokonujących krótkie trasy pieszo.
„Dla wielu osób starszych i niepełnosprawnych czas na przejście może być wyzwaniem, a złe doświadczenia mogą zniechęcić kogoś do chodzenia po mieście” - powiedział.
Living Streets, organizacja charytatywna promująca codzienny spacer, z radością przywitała tę propozycję, mówiąc, że uwzględnia prędkości chodzenia w starzejącej się populacji Wielkiej Brytanii.
Zobacz też:
„Dla milionów osób starszych, niepełnosprawnych i rodzin z dziećmi przekroczenie drogi w wyznaczonym czasie jest trudnością”, dodał dyrektor generalny Stephen Edwards.
„Jeśli ludzie nie czują się bezpieczni, przechodząc przez ulicę, po prostu będą tego unikać lub zrobią to w sposób mniej zrównoważony i mniej zdrowy” - dodał.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.